Is een sixpack haalbaar voor jou?

Het hebben van zichtbare buikspieren en overal goede definitie, wie wilt dat nou niet!? Om dit fysiek te behalen is het belangrijk om je vetpercentage rond de 8-14% (voor mannen)⁣te brengen. Vanuit daar zijn het namelijk de vetverdeling, spiermassa en je lichaamsbouw die jouw fysiek bepalen.⁣⁣

Een foto van klant Marc zijn sixpack.

De een behaalt het fysiek sneller dan de ander. In sommige gevallen kan het zijn dat je dit ideaalbeeld door genetische- en lichamelijke beperkingen nooit bereikt. Het is daarom goed om stil te staan bij het belang van het nastreven van zichtbare buikspieren.⁣⁣
⁣⁣
In de meeste gevallen moet je er namelijk veel voor over hebben, met als risico dat het je leven beheerst. Ik ben daarom van mening dat het hebben van zichtbare buikspieren niet voor iedereen is weggelegd. Je zult namelijk permanent een aantal zaken moeten veranderen.⁣⁣
⁣⁣
1. Om te beginnen zul je eetgewoontes moeten vormen die meer nadruk te leggen op lage energiedichte voedingsmiddelen (voedselvolume). Dit houdt in dat je meer groenten en fruit eet en mindert met voedingsmiddelen die minder goed verzadigen.⁣⁣
⁣⁣
2. Je wilt regie hebben over je leefstijl, zoals je slaap, stress, maaltijden, maar ook je dagplanning om zo keuzestress te voorkomen. Daarnaast moet je goed om kunnen gaan met sociale druk.⁣⁣
⁣⁣
3. Wanneer je buitenshuis eet, maak je bewuste keuzes. Je laat je niet gaan en eet niet vanuit impuls. De gezonde eetgewoontes die je hebt geleerd, neem je met je mee.⁣⁣
⁣⁣
4. Je leert mindfull eten. Simpel gezegd focus je je op je bord en het eten dat je in je mond stopt, om zo makkelijker aan te voelen wanneer je verzadigd bent.⁣⁣
⁣⁣
5. Je hebt een goede relatie met voeding. Je ziet het voornamelijk als energie om je cellen te voeden, maar hecht ook waarde aan dat het smakelijk is.⁣⁣
⁣⁣
Voldoe je niet aan bovenstaande zaken, dan is het moeilijker om op gezonde wijze zichtbare buikspieren te behalen en deze te onderhouden.⁣⁣
⁣⁣
Wees je bewust wat het inhoudt!

About the author

Als coach, trainer en diëtist help ik jou met shapen, prestaties verbeteren en de gezondheid bevorderden. Deze begeleiding kan zowel online als offline plaatsvinden. Mijn aanpak vertaalt wetenschap naar de praktijk!

Related Posts

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Volg mij op facebook