Hoe doorsta je een succesvol veranderingstraject?

Je hebt een doel opgesteld. Je wilt graag afvallen, maar je bent er nog niet zeker van hoe je dit gaat aanpakken. Het kan je eerste keer zijn of je hebt in het verleden al poging na poging gedaan.

Er zijn veel mensen die succes hebben gehad met het permanent verliezen van hun overtollige gewicht, maar er zijn ook veel mensen die het verloren gewicht op korte/lange termijn weer hebben teruggekregen (het bekende jojo-effect) en mensen die het überhaupt niet lukt om vet te verliezen.

Je zou zeggen dat minder eten en meer bewegen (een netto calorietekort creëren) de remedie is tegen overgewicht. Fysiologisch gezien klopt dit, maar er zijn heel wat andere belangrijke factoren die een rol spelen als het gaat om vet verliezen. Dit heeft voornamelijk te maken met blijvende gedragsverandering en leefstijlverandering.

Voor Bell-Coaching heb ik hier een uitgebreide artikelenreeks over geschreven:

1. Veranderingsbereidheid: wil je écht veranderen?

2. Het vormen van nieuwe gewoontes

3. Tips voor een duurzaam dieet

4. Dieetpsychologie en leefstijlfactoren

Veel leer en leesplezier!

 

About the author

Mijn naam is Victor Mooren. Ik ben (online) personal trainer, diëtist en docent. Mijn passie voor krachttraining, voeding, gedrag en leefstijlmanagement, heeft ervoor gezorgd dat ik honderden klanten heb kunnen helpen met een succesvolle leefstijlverandering en tientallen professionals heb kunnen helpen, met het boosten van hun expertise.

Leave a Reply

Gratis updates in je mailbox?

RECENTE ARTIKELEN

Vet verliezen waar begin ik
Vet verliezen: Waar begin ik voor resultaat?
14 juni, 2018
Recomp Zone
Recomp Zone
2 juni, 2018
Waarom populaire trainingsschema’s niet optimaal zijn voor resultaat
Waarom populaire trainingsschema’s niet optimaal zijn voor resultaat
29 mei, 2018

Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Volg mij op facebook